Szórni a pénzt két kézzel, de beszedni tízzel

Szerző:
Kategória: üzlet

Ki szereti szórni a pénzt két kézzel?

Vannak ilyen emberek. Olyanokra szokták ezt mondani, akik feltűnően költekeznek, láthatóan jól megy nekik. Van ennek a mondásnak egy olyan jelentéstartalma is, hogy “nem tudni valójában”, honnan származik az a pénz, amit elkölt. Gyanúsan méregetik az ismerősei vagy akár az idegenek; mégis honnan szerezte, miből él ilyen nagylábon.

A minap feltettem az előbbi kérdést az ismerőseim között, amire először néhányan félénken, majd többen egyre magabiztosabban emelték fel a kezüket: ők bizony szeretik, ha van pénzük, és azt bizony szeretik elszórni!

A következő kérdésre, hogy mégis mi kell ahhoz, hogy valaki tudja szórni a pénzt, már kórusban jött a válasz: hát pénz!

Nem meglepő…

Szórni a pénzt két kézzel, de beszedni tízzel

Ezt szoktam mondani arra, amikor valaki nem a spórolással igyekszik megteremteni a megélhetésének feltételét, hanem inkább arra hajt, hogy még több pénzt keressen.

Vállalkozásainkban is gyakran vagyunk így: előfordul, hogy szeretnénk növekedni, de gyakori eset, hogy egy-egy növekedési lépcsőfokot nehezen vagy lassan lépünk fel, mert késik az elhatározás arra, hogy megtegyük a szükséges befektetést.

Mi szükséges ahhoz, hogy tudjuk, meg fog térülni a befektetésünk, mégpedig úgy, hogy ne csak éppen visszajöjjön, hanem busás hasznot hozzon? Sokan itt akadnak el, és félnek megtenni a lépést, pedig a válasz egyszerű: kell egy minél pontosabb üzleti terv (miben bővüljünk), és kell egy előre, jól meghatározott mérési módszer (hogyan bővüljünk, honnan tudjuk, hogy megtérül-e a befektetés).

Online ügyfélszerző módszerekkel foglalkozom, ezért innen veszek egy példát

Az egyik ügyfelem magas-takarítással foglalkozik, azaz nagy belmagasságú épületeket vagy akár külső ereszcsatornákat tisztít meg egy praktikus módszerrel; nem kell felmásznia a magasba, hanem egy biztonságos eszközzel közelíti meg a takarítandó helyet:

Bemutatkozása:

Nagy belmagasságú épületek esetében problémát jelent a nehezen elérhető helyek, például kábeltálcák, gépsorok, légcsatornák tetejének, illetve a szellőzőnyílások tisztítása. Eddig csak állványok, drága emelőgépek segítségével, kizárólag emelőgépek kezelésére jogosult személyek közreműködésével voltak megoldhatók ezek a feladatok. Segítségünkkel lehetőség nyílik a magasan elhelyezkedő felületek gyors, biztonságos és költséghatékony portalanítására.

Az évszakok változásával, a szél tevékenysége által ereszcsatornáink levelekkel és porral telnek meg. Ezek kiváló táptalajt jelentenek a mohák és más növények elterjedéséhez. Előfordulhat, hogy kisebb nagyobb cserépdarabok is útját állják a csapadékvíz szabad elfolyásának. A felgyülemlett szennyeződések vízmegkötő hatása és a kémiai folyamatok a horganyzott ereszcsatornák korrózióját is elősegítik, gyorsítják. A legnagyobb problémát az okozza, hogy az eltömődött ereszcsatornákból egyenesen a falakra folyik a csapadékvíz, amely eróziós folyamatokat indít meg a vakolaton. Kérésére gyorsan és költséghatékonyan tisztítjuk meg ereszcsatornáját, hogy az megfelelő utat biztosítson a csapadékvíz elvezetéséhez, és megkímélje Önt a költséges javítási munkáktól.
pk-tech-magastakaritas-img

Egy kis csavar

Ügyfelem (aki ekkor még nem volt ügyfelem) vállalkozása stagnált, mert legtöbb megbízóját hideghívással vagy személyes megkereséssel szerezte, ami rendkívül időrabló volt, és a sikeres üzletkötések aránya elég kicsi volt.

Megfordította a dolgot.

Ahhoz, hogy ne ő loholjon munka után, ne ő próbáljon rábeszélni olyanokat, akiknek lehet, hogy éppen nincs is szüksége a szolgáltatására, meg kellett találnia azokat, akiknek viszont égető szükségük van rá. Éppen őrá.

Megkért, hogy készítsek számára egy bemutató weboldalt, és hirdetési kampánnyal keressem meg azokat, akik online, az interneten éppen az elkoszolódott gyárcsarnokuk vagy az eltömődött ereszcsatornájuk megtisztítására kutatnak megoldás után. Lehet, hogy kevesebben vannak ilyenek, mint akikre egy gyárcsarnokot vagy irodaépületet bíztak, vagy akiknek családi házuk van, mégis ők azok, akik itt és most akarják, hogy a problémájuk meg legyen oldva.

Nem eladni, hanem vásárlási helyzetet teremteni

Elkészült a weboldal és elindult a Google keresőkampány, aminek hatására elkezdtek égni a telefonvonalak. Olyanok keresik egyre-másra megbízómat, akiknek problémájuk van. Ebből következően a “találati arány” is, azaz a megrendelt megbízások száma a megkeresésekhez képest sokkal nagyobb lett, mint amikor ő maga hajtotta az üzleteket.

Folyamatosan mértük a kampány hatékonyságát: mennyit költött rá, melyik üzlet jött ebből a kampányból, melyik hirdetésre reagáltak jól az érdeklődők, és melyik érdekelte őket kevésbé, mit kell változtatni a weboldalon, hogy pontosan azt a választ találják meg a hirdetésre kattintók, amit a keresésük alapján reméltek, és sorolhatnám…

Ugyan én azt szoktam mondani, hogy átlag 3-6 hónap alatt tud kiderülni, hogy az üzleti célnak megfelelő célcsoport, üzenet és eszközrendszer finomodjon annyira, hogy kiderüljön, megtérül-e hosszabb távon a befektetés, itt két hónap alatt a weboldalba és a hirdetési kampányba fektetett összeg többszöröse jött vissza, és lassan kezdik az online szerzett ügyfelek és megbízások feszegetni a vállalkozás kapacitásának határát. Ha ez így megy tovább; egy újabb lépcsőfok előtt áll: tovább növekedni, azaz nem lehet szórni a pénzt, mert annak egy része a növekedéshez kellhet, viszont beszedni tízzel azért lehet! 🙂


Hasonló lépésben gondolkozik Keressen meg >>>

 

Szóljon hozzá!
Legújabb cikkek