Mobilbarát vagy reszponzív – azt mondják, ez kell. De mi az, ami nem ilyen?

Régen, az internet és a weboldalak hőskorában kizárólag számítógépekre készültek honlapok. Az emberek ezeket csak asztal előtt ülve, monitorokon nézegették. Így aztán ezek a régi honlapok szinte csak szöveget tartalmaztak.

Miért fontos, a mobilbarát, reszponzív honlap?

Az okostelefonok és tabletek elterjedésével egyre többen böngésznek az interneten ezekről az eszközökről. 2017-ben ez az arány 70%. Ezért olyan weboldalakra van szükség, amik olvashatóan jelennek meg okostelefonon és tableten is, de azért persze jól néznek ki asztali monitoron is. Ezeket hívjuk így. Mobilbarát: Olvashatóan jelenik meg okostelefonon. Reszponzív: Minden eszközön, így mobilon, tableten és monitoron is szépen jelenik meg.

2018-ban ahhoz, hogy egy weboldal sok vevőt hozzon, letisztultnak, sallangmentesnek kell lennie, de rendkívül céltudatosan kell a megrendelés felé terelnie azokat, akik esetleg a reggeli munkába menet a villamoson vagy a metrópótlón mobilon nézik az oldalt, és rövid idő alatt hoznak döntéseket.

Nem mobilbarát, régi weboldal

Túl kicsi a szöveg (hangyabetűk)

Nehéz lehet kattintani a menüre

Csúsztatni és nagyítani kell az oldalt

A Google bünteti: hátrasorolja a keresőjében

mobilbarát weboldal

Meglepően sok vállalkozásnak van 10 évnél régebbi weboldala. Tipikusan azok keresnek meg engem, akik felismerték, hogy a régi weboldaluk sem nem szép (divatos) – tehát nem fog tetszeni az odalátogatóknak, sem nem korszerű (reszponzív) – mert a Google bünteti, azaz a találati listában hátrébb sorolja, ha nem mobilbarát / reszponzív. Ezek a vállalkozások már azzal is tisztában vannak, hogy egyre többen már csak mobilon böngésznek, és ha az ő weboldaluk ennek a követelménynek nem felel meg; ők egyszerűen “eltűnnek a színről”.

Sok olyan cég is megkeres, akik csak azért szeretnének egy új, reszponzív, modern weboldalt, mert meglévő ügyfeleik előtt szégyellik a régit. Ők bemutatkozásra szeretnék használni az új weboldalt.

A leggyakoribb eset az, amikor egy cég a cégfilozófiáját megváltoztatja (mert például nagyot növekedett) és ezért amúgy is újrafogalmazza a fő üzeneteit, és mindezt már egy korszerű, reszponzív weboldalon szeretné megjeleníteni.

  • "3-4 éven át készülődtem arra, hogy a 15 éves weboldalunkat megújítsam. Többször beszéltem erről grafikusokkal, webfejlesztőkkel, de mindig olyan bonyolultnak tűnt, hogy inkább menekültem a feladat elől. Téged megismerve, majd következetes magyarázatodat megértve - hogy nekem mit is kellene csinálnom - minden nagyon egyszerűvé vált. Azzal, hogy megismerted a cégemet, hogy mi a tevékenységünk lényege, szuper módon és igen gyorsan összeállítottad a webes megjelenésünk ajánlott struktúráját és színvilágát, így nekem csak a szövegblokkokat és a fotókat kellett szolgáltatnom. Olyan weboldal jött létre amely végtelenül elegáns, kiegyensúlyozott; mindazt és olyan mértékben tartalmazza, amiről eddig csak álmodoztam, ráadásul elkészülte után már többmilliós plusz bevételt hozott! Köszönet érte!"elegáns weboldal

    Valkó Judit
    Valkó Judit VALKO-INTERNATIONAL Biztosítási Alkusz Kft.

RESZPONZÍV WEBOLDAL = AKÁR 70%-KAL TÖBB LÁTOGATÓ

  • Kényelmesen olvasható a szöveg mobilon és tableten is
  • A menü kézre áll kis képernyőn is
  • A szöveg illeszkedik bármilyen képernyőmérethez, felbontáshoz és eszközhöz

A reszponzív weboldal célja az, hogy optimális megjelenést biztosítson – könnyű olvashatóság, egyszerű navigáció a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel – a legkülönfélébb eszközökön (az asztali számítógép monitorjától egészen a mobiltelefonokig). Egy reszponzív elv alapján tervezett oldal tökéletesen igazodik a megjelenítő eszközhöz, mindezt rugalmas felépítéssel, flexibilis képekkel.

responsive_design_shop

Tesztelje le saját weboldalát, és nézze meg, hogy a Google szerint mobilbarát-e a honlapja:

NEM MOBILBARÁT AZ OLDALA?

Töltse ki az alábbi kérdőívet, elemzem weboldalát több, mint 80 technikai, tartalmi és népszerűségi szempontból, majd szakmai javaslatot adok, hogy min lenne érdemes javítania.