Mobil böngésző – milyen egy jó weboldal?
A folyamatosan fejlődő keresőoptimalizálási (SEO) iparral lépést tartani örök kihívás lehet, de elengedhetetlen annak, aki hiteles akar maradni a digitális korban.
Elhanyagolná? Kockáztatja, hogy weboldala büntetést és hátrasorolást szenvedjen. Így – ha az üzlete sikere a találatok hatékonyságán múlik – katasztrofális következményekkel nézhet szembe.
Stabil SEO stratégia nélkül veszélyes vizekre evezünk. A sikeres on-line brand-ek már egy ideje felfogták a SEO szükségességét és az üzletre gyakorolt hatását, de 2015-ben ez még fontosabbá válik.
Az alábbi 7 pont javaslatait követve (amiket folyamatosn osztok meg a blogomon) naprakész maradhat és elkerülheti a SEO elhanyagolása miatti károkat.
1. Mobil böngésző – a forgalom optimalizálása
Évek óta halljuk: Jó mobil-stratégia nélkül nincs siker. Nos, 2015-ben ez a figyelmeztetés már intéssé vált.
A Google legutóbbi hivatalos bejelentése szerint amennyiben a weboldalunk nem mobilbarát, hátrébb lesz sorolva a keresési listában.
Az teszi jól, aki befektet egy erős, mobilbarát és reszponzív weboldal kifejlesztésébe. De a mobil-optimalizálás mellett van még néhány figyelemre érdemes más terület.
- Oldal-betöltési idő: Egy tanulmány szerint ma a mobil reszponzív weboldalak 69%-a „nem felelt meg” eredményt ad a weboldal sebességmérő teszteken. Az oldal-betöltési idő nagy SEO mutató; a szakértők ezért adnak ennek kiemelt jelentőséget.
- Felugró ablakok és overlay-k: A Google minél előbbi keresési eredményt akar. Nem érdekli, hogy Ön a következő eseményére regisztráltatná a látogatódat vagy épp letöltetné velük az új árlistát. A legtöbb reszponzív weboldal már így is túl lassú, ne fokozzuk a bajt még további akadályok állításával, amivel megnehezítjük a hozzáférést az információinkhoz. Hosszú távon hátrányunkra válik.
- Nem támogatott tartalom: Kerüljük el a mobilok által nem támogatott tartalmak, mint például a nem lejátszható videók alkalmazását. Ha a látogatóknak ilyen tartalmakon kell átgázolniuk, hogy megtalálják, amit keresnek, a Google nem ígér gyors választ és ez nem fog jót tenni a besorolásunknak.
Ha kíváncsi a további javaslatokra, kérjen szakértő segítséget!