Marketing ajándék – hogyan lehet elszúrni

 Kategória: marketing

Előző cikkemben, ahol a Messenger Marketingről meséltem, nem említettem, mi történik, ha valaki a Facebook-oldalamon a Támogatás gombra kattint. Most itt elárulom: egy marketing ajándék várja az érdeklődőt!

Mire jó a marketing ajándék? Sokan sokféle reklámajándékkal próbálják elcsábítani a leendő vevőket, de vajon a legjobb, az ideális ügyfelek lesznek ezek? Hogyan sikerült elszúrnom a dolgot?

A Messenger Marketing-es cikkemet meg is hirdettem a Facebook-on, gondolva, hogy az oda való. Vajon jól tettem-e? Kiderül mai történetemből, hogy jól gondolkoztam-e, vagy elszúrtam a dolgot:

Ma megszólalt a telefonom, és a következő beszélgetés zajlott le:

Hívó: – Jó napot, szó volt egy ajándékról…

Én:- Jó napot kívánok, kihez van szerencsém, szabad a nevét, és honnan tetszik hívni?

Hívó:- Az volt odaírva, hogy kapok egy ajándékot.

Én: – Hova volt írva?

Hívó: – A “Fecebukra”.

Én: – Á, értem már, a Messenger Marketinges hirdetésemre kattintott. Tudja, miről van szó?

Hívó: – Ajándékot ígért…azt nem tudom.

Én: – Az a helyzet, hogy Ön egy online marketinggel foglalkozó vállalkozás oldalára kattintott, és az ajándék egy közösségi média stratégia útmutató. Én ezzel foglalkozom, és ilyen marketing ajándékot adok annak, aki meglátogatja az oldalamat. Erre számított?

Hívó: – Nem erre számítottam. Mivel foglalkozik Ön pontosan?

Én: – Weboldalak készítésével és online marketing kampányokkal foglalkozom. Érdekli Önt esetleg valamelyik? Tudok ezekben segíteni Önnek?

Hívó: – Még nem tudom, de végiggondolom, és visszahívom majd.

Én: – Rendben, köszönöm, minden jót.

Hatásos volt a marketing ajándék? Nem.

Miért?

Utánanéztem, az illető valóban eljutott a Messengerbe, beszélgetni kezdett a WebMaITT online asszisztenssel (ha Ön még nem tudja, mi ez, itt utána olvashat), majd beírta: “Ajádèk” – tehát két betűtévesztéssel, amit az Asszisztens nem értett, ezért felajánlotta számára, hogy most rögtön felhívhat engem telefonon, amit ő meg is tett.

Milyen hibákat követtem el?

  1. Először is, valószínűleg nem pontosan céloztam a hirdetést, tehát olyanokat is elért, akiket a tevékenységem valószínűleg cseppet sem érdekel. (Lehet, hogy egy doboz bonbont azért felajánlhattam volna…)
  2. Nem programoztam fel a WebMaITT online asszisztenst, hogy megértse az elgépeléseket is. Ez óriási feladat, és messze nem érné meg a befektetés, így ezt elengedem.
  3. Nem biztosítottam, hogy csak olyanok jussanak el a WebMaITT online asszisztenshez, akik előtte megismerhették a tevékenységemet. Ezt beállítottam, és így csak a weboldalamat meglátogatók részesülhetnek a marketing ajándék örömében.

Közöm?! – kérdezhetné itt Ön jogosan.

A fenti történet annyiban érintheti Önt, ha például Ön egy online marketing kivitelezővel dolgoztat, aki “soha nem követ el hibát”, akkor ott valami nem stimmel szerintem. Előfordulhat, hogy egyszerűen nem vizsgálja meg (ön)kritikusan a futó kampányokat, és nem finomítja, optimalizálja őket az érdeklődői visszajelzések alapján => tehát nem tanul belőlük,

Ön pedig a marketingre költött pénz egy részét így kidobja az ablakon.

 

Ne de ki az a WebMaITT online asszisztens?

ITT MEGTUDHATJA -> Katt a TÁMOGATÁS GOMBRA

 

Mi a véleménye?
Legújabb cikkek
messenger marketingkamu ajánlatkérés