Know Your Customer!

 Kategória: hírlevél

Ismerd (meg) az ügyfeleid!  – halljuk gyakran különféle fórumokon, de magunk sem tudjuk igazán, mit jelent ez valójában. Felgyorsult, virtuális világunkban a “Know Your Customer” elv olyan, mintha valami új találmány lenne, pedig nem az.

Know Your Customer – nagyszüleink szerint

Régen, amikor még csak fizikai boltok léteztek, ahol hús-vér emberek voltak az eladók, azok emelkedtek ki a többiek közül, akik a betérő vevőket jó szóval, kedvességgel, plusz szolgáltatásokkal visszatérésre tudtak késztetni. Akkor még az üzleti kultúra része volt az ilyen ügyfélkezelés. Nagyszüleink számára nem is volt más lehetőség és választás, hogy a piacon a legjobb árut legkedvesebben kínáló kofánál vásároljanak.

Egy kis történet: Az elmúlt hétvégén a Párom szilvát kívánt enni (novemberben, mikor máskor 🙂 ), így végigjártuk a közeli ismert zöldségeseket, amik vagy zárva voltak, vagy nem volt szilvájuk. Végül találtunk egy boltot, ami nyitva is volt, szilvája is volt. A bolt előtt még véletlenül épp találkoztunk egy közös ismerőssel, aki mondta, hogy “Oszkárhoz járni érdemes!”. Járni! Ki is derült, hogy Oszkár istenáldotta tehetségű kereskedő, aki még kedvesen, humorosan azt is megkérdezte ismerősünktől, hogy a visszahozott kb. 20 darab 10-es tojástartót vajon mind megtöltve adja-e vissza. Mindezt olyan fesztelenül, viccesen tette, hogy élménnyé vált számunkra a szilva-vásárlás. Vissza fogunk menni még Oszkár zöldségesbódéjába? Megjegyeztük magunknak? Naná! 🙂

Ma már, amikor szinte minden vásárlásunkat online intézzük, gépekkel, programokkal és adatbázisokkal találjuk szemben magunkat.

Nézzük ezt meg az ügyfél oldaláról.

Vállalkozásának van mondjuk egy szolgáltatása, amit interneten hirdet. Jönnek is az érdeklődők szép számmal, akikből vevők lesznek, majd “távoznak”. Vissza fognak jönni?

Ki tudja?

Lehet, hogy mire ismét hasonló szolgáltatásra van szükségük, ismét rákeresnek, és a legelőször a szemük elé kerülő, a legolcsóbb szolgáltatást választják.

Mért? Mert már elfelejtettek bennünket! Mert nem beszélgettünk közben velük!

Mi a megoldás?

Vegyük a fáradságot, és írjunk nekik levelet, meséljünk történeteket nekik tapasztalatainkról, esettanulmányainkról, néha még kérdezhetünk is tőlük, hogy jobban megismerjük őket, korábbi vevőinket. Know Your Customer! Ismerd (meg) a vevőidet!

Hogyan tudjuk ezt kivitelezni? Hát így, hírlevelekkel! 🙂

 

Korábbi cikkek
online ügyfélszerzésGutenberg wordpress