Önnel is előfordult már, hogy amikor keres valamit az interneten, nem mindig találja meg rögtön, amit szeretne, vagy a találatok zavarosak? Abban tudok segíteni vállalkozásoknak, hogy keresőoptimalizálás szakértő szolgáltatásommal segítsem őket abban, hogy

  • megtalálják őket potenciális ügyfeleik,
  • lehetőleg az első találati oldalon szerepeljenek,
  • a találati listában tiszta és világos üzenetet közvetítsenek, és
  • minél széleskörűbb tájékoztatást adjanak, hogy aztán
  • az érdeklődők rá is kattintsanak a találatra, és ellátogassanak a weboldalukra.

Mit csinál egy keresőoptimalizálás szakértő, vagy angol nevén SEO szakértő?

Röviden és nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy a legnagyobb keresőcég, a Google számos feltételt támaszt egy weboldallal szemben, mégpedig leginkább azt szereti, ha az

  • tömör, lényegre törő,
  • könnyen olvasható,
  • tagolt, és nem utolsósorban
  • egy adott kulcsszóra vagy kulcskifejezésre fókuszáló.

Ezeken kívül még számos feltételt szab arra, hogy a teljes honlap milyen technikai és tartalmi feltételeknek feleljen meg. Sőt, ma már mesterséges intelligencián alapuló algoritmusokkal színesíti a találati listát.

Balázs, aki egyik ügyfelem, azt kérdezte tőlem pár napja: mire számíthat, mi a SEO ígéret, mennyi idő alatt lesz érezhető (organikus) hatása a blog-vezetésnek? Mikor kerül föl az első találati oldalra? Azt mondtam, kb. 3-6 hónap alatt. Ez egy elég tipikus mondás, ami el szokott hangozni szinte minden keresőoptimalizálás szakértő szájából.

Min alapul ez a SEO ígéret?

A fejlesztőkön kívül Senki sem ismeri a Google keresőalgoritmusát, de sok közvetett tapasztalattal rendelkezünk. Tudjuk, hogy pár naponta újranézi a weboldalunkat az egyik Google SEO robot. Azt is tudjuk, hogy a túl ritkán megjelenő új tartalom inaktivitásra utal, amit büntet a Google, a túl sűrűn megjelenő (lényegében egyszerre feltöltött) sok tartalom pedig nem organikus fejlődést mutat. Nem szolgálja az olvasók természetes követési ritmusát, tehát ezt is bünteti.

Ebből jön ki a szokásos SEO ígéret, ami egyben megalapozott javaslat is: Hozzon létre egy weboldalt, amire hetente 1-2 új, egyedi tartalommal bíró, érdekes blogcikket helyezzen el az Ön vevőkörét érdeklő témákban. Úgy 3-6 hónap alatt ezekre a cikkekre már mérhető mennyiségű kattintás fog érkezni a találati listából, hiszen esélyes, hogy az első találati oldalra kerül. (Persze mindez az adott téma / kulcskifejezés népszerűségétől is függ.)

Tehát mi kell ahhoz, hogy az első oldalra kerüljünk?

0. Egy mobilbarát (nem #hangyabetűs) weboldal. 1. Jó kulcskifejezés. 2. Érdekes cikk. 3. Profi keresőoptimalizálás. 4. Néhány megosztás és visszalinkelés. 5. Rendszeresség.

Hogyan igazolható ez a SEO ígéret?

Nos, most megnéztem a legutóbbi blogbejegyzésemet, amit pontosan 5 napja tettem fel, alaposan optimalizálva. A mai napon, azaz 5 nap alatt már az első oldalon, az abszolút 3. helyen van. “megújult weboldal” a kulcskifejezés; keressen rá.
A “weboldal lehetőség” kifejezésem 3-27-e óta (két hét alatt) már abszolút első.
A “kötelező vállalati honlap” kifejezésem 3-12-e óta (három hét alatt) már ötödik.
A “sütikezelés wordpress” 3-2-e óta (5 hét alatt) már abszolút első.

A “közösségi média szakértő” kifejezés két éve abszolút első – és emiatt rendszeresen találnak meg hírszerkesztők, hogy nyilatkozzam bulvártémákról. 😉

De beszéljünk az ennél sokkal fiatalabb Holiday-Maker weboldalról is:
A “vagány gyerekek” kifejezés 10 nap alatt már az első oldalon van, és hatodik helyezett.

Szóval érdemes ezzel foglalkozni, méghozzá minél relevánsabb kulcskifejezések köré építkezve, és a SEO ígéret nem csak homályos esti fény marad, hanem igazsággá válik.

A keresőoptimalizálás egy weboldal általában több eszközzel körülbelül 120 paraméter szerinti vizsgálatát és alakítását jelenti. Ezek között vannak egyszerűek és nagyon bonyolultak is, illetve vannak könnyen és egész nehezen megvalósíthatók.

Akkor most ijesztő / lehetetlen feladat egy weboldal keresőoptimalizálása?

Már egy ideje weboldalakkal foglalkoztam, amikor természetesen felmerült, hogy azok legyenek ügyfélszerzőek is, azaz legyenek keresőoptimalizáltak. Vonzzák be azokat az érdeklődőket, aki egy bizonyos terméket / szolgáltatást keresnek.

Első látásra ijesztőnek tűnik a dolog, de igazából nem ördöngösség egy szakmai cikket vagy blogbejegyzést jól optimalizálni. Ez kb. 2 óra alatt megtanulható bárki számára, aki tud írni és jó a helyesírása.

Egy egész honlapot optimalizálni már valóban nagy és összefüggő feladat és egy keresőoptimalizálás szakértő segítségét igényli. Például, amikor Az Év honlapja versenyre benevezett weboldalt optimalizáltam, sok munkaórával finomítottam a technikai és tartalmi részleteket, hogy a legigényesebb elemzésnek is megfeleljen:

keresőoptimalizálás szakértő

A keresőoptimalizálás szakértő tevékenységének a csúcsa az, amikor több éves munkával akár olyan optimalizálási szintre juttat egy weboldalt, hogy oda sorba állnak a jelentkezők. Ingyen vendégcikket írhassanak, és abban visszalinkelhessenek a saját weboldalukra, hogy annak elismertsége ezáltal is nőjön.

Ingyen vendégcikk? Mi is ez?!

Egy keresőoptimalizálás szakértő akkor végzi jól a dolgát, ha a tevékenysége folytán a teljes weboldal egyre több aloldala kerül a találati listában előre. Ez egyben megnöveli a weboldal rangsorolását is (Page Rank). A Google figyeli azt, hogy a mi weboldalunkra hány, és milyen erős rangsorolású weboldalról van visszalinkelés. Tehát akkor cselekszünk jól, ha elérjük, hogy minél több és minél erősebb weboldal linkeljen ránk. Ezért szokták sokan azt felajánlani, hogy egy erős oldalra ingyen cikket írnak, cserébe azért, hogy a cikkből a saját oldalukra visszalinkelhessenek.

Keresőmarketing szolgáltatás

A keresőoptimalizálás szakértő szolgáltatást azért hoztam létre, hogy az Ön vállalkozása, weboldala elérhesse az internetes keresőkben azt a célcsoportot, amelyből az Ön potenciális ügyfelei válhatnak a későbbiekben.

A legértékesebb látogatók weboldalunkon ugyanis azok, akik egy adott kulcskifejezés vagy kulcsszó keresőbe írásával találtak el oda. Hiszen ők már kifejezték érdeklődésüket szolgáltatásunk vagy termékünk iránt.  A keresőmotorok találati listáján való megjelenés ezért alapvető fontosságú vállalkozásunk sikeres működéséhez.

A keresőmarketing szolgáltatás két fő elemből áll: keresőoptimalizálás (SEO) és kereső-hirdetések (PPC).

A két látogatottság-növelő technika alkalmazható külön-külön is, de együttes alkalmazásukkal érhető el a megfelelő hatékonyság, ugyanis a két különböző forgalmi csatorna más-más jellegű felhasználókat vonzhat a weboldalunkra.

A weboldalak látogatottság-növelésének további fontos csatornái a közösségi média oldalak, mint például a Facebook, a Twitter vagy a világon a második legnagyobb keresési forgamlat bonyolító Youtube. Keresőmarketing szolgáltatásom további (harmadik) eleme ezért a közösségi média optimalizálás (SMO – Social Media Optimization), amely technika alkalmazásával weboldalát népszerűsítem a közösségi média platformokon is.

Keresőmarketing szolgáltatásaimat igénybe veheti külön-külön is, de igazán hatékony látogatottság növelő stratégiát a két vagy három technika együttes alkalmazásával valósíthatunk csak meg.

Válassza ki az Ön weboldala számára megfelelő keresőmarketing csomag ajánlatot és növelje vállalkozásának internetes hatékonyságát már rövid távon is.

Mi van a Youtube SEO-val?

Gyakran előfordul, hogy ugyan a weboldal már szépen keresőoptimalizált, de a cég videói csak úgy “oda vannak hányva” a Youtube-ra. Ez így pazarlás és ki nem használt lehetőség egyben. Hiszen azért készítünk céges videó(ka)t, hogy azok bizalmat ébresszenek a célközönségünkben, nem? Ehhez pedig az kell, hogy lássák, ahhoz pedig, hogy rátaláljanak. Régóta elcsépelt mondást (de igaz), hogy a Youtube a világon a második legnagyobb kereső a Google után. Ezért nagyon is érdemes megnézni a videóinkat SEO szempontból, de a legjobb az, ha egy keresőoptimalizálás szakértő megcsinálja, hogy első helyre vagy helyekre kerüljön a Youtube találati listájában. Példa: Írja be a Youtube keresőjébe: “weboldal elemzés”, és első helyen az én figyelemfelhívó videóm fog megjelenni.

Fontos a kommunikációs stílus!

Amikor megbízást kapok weboldalak, szakmai blogok keresőoptimalizálására, akkor egyrészt a legkorszerűbb eszközökkel mérem és igazolom, hogy az átalakított oldal “zöld lámpát kapott”. Azaz a lehető legtöbb látogatót fogja vonzani, másrészt – külön kérhető – kommunikációs stratégia szolgáltatásommal élettelibbé és érzelem-gazdagabbá teszem a cég kommunikációját. Ne csak jól működjön az internetes ügyfélszerző gépezete, hanem a partnerei imádják is a céget.