Barion Pixel

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

 Kategória: keresőoptimalizálás, üzlet

Egyszer valamikor valaki elültetett egy nagyon rossz tévhitet, amit itt és most helyre akarok tenni.

A tévhit szerint: építsen egy weboldalt, mondjon, amit akar (na jó, írjon), aztán alkalmazzon keresőoptimalizálást, hogy forgalmat irányítson weboldalára.

Ez a fajta gondolkodás kitűnően működik elméletben. Elkezdhet írogatni, amiről kedve tartja (mondjuk a termékéről, szolgáltatásáról, bemutatkozásáról), aztán fogadjon fel valakit, hogy utólag keresőoptimlizálja és PUFF! – tömegével jönnek a látogatók.

Sajnos nem csak hogy ez a hiedelem téves, de így felépíteni egy weboldalt kifejezetten káros a vállalkozása számára. Lényegében egy csomó értékes időt (heteket, hónapokat, vagy akár éveket) veszíthet el a semmire várva, ha ebben hisz.

Vigyázat: A cikk további részében felnőtt tartalom található: olyan elgondolásokat tartalmaz, ami bebizonyítja, hogy  utólagos keresőoptimalizálás nem létezik. A weboldal (azaz a vállalkozás) tulajdonosának az első perctől kezdve tennie kell azért, hogy rátaláljanak a látogatók. Amennyiben Ön kitart a hite mellett, hogy mégis lehet utólag keresőoptimalizálni, ugorja át a cikk további részét és továbbra is tartsa a pendrive-ját a párnája alatt, mígnem egyszer csak magától megérkezik a várva várt forgalom az oldalára. 😉

 

Még itt van? Rendben.

Nézzük meg, mi történik egy utólagosan keresőoptimalizált weboldallal szemben egy olyannal, ami a

keresőoptimalizálás lépésről lépésre

gyakorlat szerint készült.

 

A rossz oldal

Ez a rövid példa a rossz weboldal készítési stratégiát mutatja be.

Éva létre akar hozni egy weboldalt, ami bemutatná az ő okleveles könyvvizsgálói tevékenységét.

Regisztrál egy domain-t és elkezd felépíteni oldalakat a saját maga szerint 5 legfontosabbnak tartott ügyfél-igény köré. Védelmére szóljon, hogy Éva érti és tudja, hogy weboldalát tartalommal kell feltöltenie. De nem használ kulcsszókutatási és – tervezési eszközt, hogy a témáit körülírhassa.

Egyszerűen beírja a határidőnaplójába, hogy heti egy-kétszer írni kell, és így elkezd cikkeket kipréselni magából, hogy közzétegye a weboldalán. (Ismét csak Éva védelmében: a közzétételi üteme nagyszerű és követendő gyakorlat!)

Körülbelül 6 hónap után, mikor még mindig éppen hogy csak szivárog valamilyen forgalom az oldalára, Éva felhívja a közeli EXPRESSZ KERESŐOPTIMALIZÁLÁS KFT.-t, hogy „tegyék azt, amit tenniük kell”, hogy a weboldala végre szerezzen ügyfeleket. További 6 hónap és egypár igencsak drága konzultáció után úgy tűnik, megmozdult és egy kicsivel több látogatót vonz Éva weboldala. De egy évvel az on-line projekt kezdete után megdöbbenve szembesül vele, hogy még mindig a startnál toporog; új ügyfelei csupán szájhagyomány által lettek!

Sajnos, Éva áldozatul esett az utólagos keresőoptimalizálás tündérmeséjének. Azt gondolta, hogy vásárolhat egy gyors megoldást, és minden egy csapásra megoldódik.

Hogyan történhetett volna másképp? Lássuk a másik példát.

 

Az okos oldal

Bármilyen üzletet is építünk, az alapja a gondos tervezés. Fogunk még beszélni a kulcsszótervezésről később; ebbe most nem megyek bele részletesen.

A keresőoptimalizálás lépésről lépésre ugyanazokat a feladatokat foglalja magában, mint bármilyen üzlet felépítése általában:

piackutatás

tervezés

felépítés

marketing

Ugye látja azt az első két lépést? Bármilyen új vállalkozás először piackutatást kell végezzen, majd üzleti tervet kell összeállítson, hogy bármelyik bank kölcsönt adjon neki.

Képzeljük el, hogy Júlia cipőboltot akar nyitni a Fő utcán. Ha nem ismeri ott a forgalmat, milyen cipőt keresnek az emberek abban a városban, mik a vásárlási csúcsidők, honnan fogja tudni, mit árusítson? Júlia nem mehet el egy bankba mondván, hogy „- Cipőboltot akarok nyitni a Fő utcán, és 5MFt-ért raktárkészletet akarok felhalmozni, mert annyira tetszik az a pink tűsarkú azzal a kis masnival az orrán.”

Na nem. Ez nem működik a Fő utcán és nem működik on-line sem.

Júlia tudja, hogy meg kell ismernie a piacot, mielőtt elkezdene cipőt árulni, vagy bármit is tenni ennek érdekében.

Júlia tudja, hogy hasznos információval kell először rendelkeznie, akár még mielőtt regisztrálja a domain-jét. A következő elvek mentén dolgozik:

Találd és ismerd meg a célcsoportodat!

Ismerd meg, ők mit szeretnének!

Építsen olyan üzletet, ami pont azt adja meg nekik, ami hiányzik (és még többet! A piackutatás olyan információkat tárhat fel, ami lehetővé tesz olyan extra kínálatot, amit imádni fognak)!

Ezzel a(z első naptól kezdve) tervszerűen felépített üzlettel Júlia nem aggódik, mi nem működik (még) vagy miért nem jönnek a vásárlók (még). Júlia releváns tartalmakat fog írni, felhasználva a kulcsszótervezés adatait, és még mielőtt egy vevő is betévedne a boltjába körömcipőért vagy kényelmes házipapucsért, már választ is adott a leendő vevői legfontosabb kérdéseire.

Júlia nem hisz a tündérmesékben, de hisz abban, hogy üzleti weboldalát a kezdetektől tervszerűen, a keresőoptimalizálás lépésről lépésre elvei szerint építse fel.


A keresőoptimalizálásról itt írok még.

A WordPress weboldalak kitűnően alkalmasak arra, hogy a kedzetektől a keresőoptimalizálás lépésről lépésre elvei szerint építsük fel őket. Néhány egyszerű lépésben elmagyarázom majd, mire kell figyelni az új weboldal tartalmának felépítésénél.

Tekintse meg weboldal készítés csomagjaimat, és győződjön meg arról, hogy mindig a weboldal csomag részeként javaslom a keresőoptimalizálást. Én is abban hiszek, mint Júlia: a kezdetektől tervszerűen és együttműködve tudunk vállalkozásának keresőoptimalizált és vevőszerző weboldalt építeni .

Korábbi cikkek

Egyetért? Más a véleménye? Szóljon hozzá a témához!

közösségi média az oktatásbanweboldal színei