Keresőoptimalizálás 2017

Azt szeretné, hogy weboldala folyamatosan  a találati lista elején maradjon? Nem tenne jót az üzletnek, ha csökkenne az oldala látogatottsága? Új weboldal indítását tervezi, és szeretné megtervezni, mit kell tennie a jó helyezéshez? Keresőoptimalizálás 2017-ben: Itt vannak a legfontosabb tudnivalók.

Ismétlés: Miért érdemes keresőoptimalizálni? Még mindig sokan ringatják magukat abban a tévhitben, hogy a keresőoptimalizálás abból áll, hogy a szolgáltatást vagy terméket a legjellemzőbb néhány kulcsszavával szerepeltetjük az oldalon. Mivel a versenytársaink is elvégzik ezt a feladatot, nagy lesz a küzdelem ezekért a helyekért a találati listában.

Továbbra is úgy lehet megbízhatóan keresőből forgalmat irányítani a weboldalunkra, ha rendszeresen tartalmat (szakmai blogot, videókat, képeket) osztunk meg az oldalunkon, amiket mind alaposan keresőoptimalizálunk úgy, hogy előre megtervezzük a csak miránk jellemző keresőkifejezéseket (több szó), és ezeket használjuk fel. Ezekre kevesebb találat fog érkezni, viszont sokkal célzottabb, mint általános kulcsszavakra.

Keresőoptimalizálás 2017 – mi változott?

A lényeg nem változott: a minőségi tartalom győz a kevésbé jó minőségű felett, tehát a hasznos és értékes tartalom a rövid, haszontalan felett.

A Google évek óta hangoztatja, hogy a találati listán előrébb kerülnek azok az oldalak, amikkel a felhasználók elégedettebbek. Már régen eljárt az idő a kulcsszó-halmozás és az üres, értelmetlen szövegek felett: évek óta egyértelműen több látogatót kapnak azok az oldalak, amik értékesebb tartalmat kínálnak az olvasók számára.

Mi tetszik jobban a felhasználóknak – honnan tudja a Google?

Elsősorban onnan, hogy mennyi időt tölt el a látogató a cikk, hír, blogbejegyzés olvasásával az adott weboldalon, továbbkattint-e más – az oldalon lévő – írásokra, vagy gyorsan elhagyja az oldalt.

Ha például Ön rákattint egy érdekesnek tűnő címre, bemegy az oldalra, és kiderül, hogy az érdekes cím mögött egy rövid, érdektelen, semmitmondó írást vagy kötelezően lájkoltatós oldalt talál, akkor nem lesz elégedett, és továbbáll hamar.

Ha viszont végigolvas egy hasznos, sok ötletet adó vagy elgondolkodtató cikket, akkor esetleg még tovább is böngészget az adott oldalon, megnézi a kapcsolódó írásokat, és még a hírlevélre is feliratkozik.

Tehát a keresőoptimalizálás 2017 során a belső navigáció (kattintson át más cikkekre is), a tartalom hossza (lekösse az olvasót, aki minél több időt töltsön ott) és tagoltság (jól olvasható legyen) hármasából tevődik össze.

Vannak persze más szempontok is, hiszen a Google figyeli a felhasználói szokásokat, és követi őket, éppen ezért a következő szempontokat szintén mindenképpen érdemes figyelembe vennie, ha idén is szeretne jó eredményeket elérni a találati listán:

1. Mobilról is jól olvasható legyen a weboldala

2. Ne használjon a tartalmat eltakaró popup (felugró) ablakokat

3. “Tömör” tartalom

Pár évvel ezelőtt azok a tartalmak teljesítettek jól a találati listán, amik rövidek voltak (300-800 szó közöttiek), mostanra ez megváltozott, és egyre jobb eredményt hoznak a hosszabb írások (hiszen egy hosszú, de érdekes cikk elolvasásával több időt töltenek el az olvasók). Van azonban egy nagy változás ezen a téren: egy hosszú, 1500-2000 szavas cikk elolvasásához rengeteget kell görgetni az oldalon, éppen ezért a felhasználók (és velük együtt a Google) jobban értékeli az ún. tömör tartalmakat, amikben képek, ábrák, infografikák, dobozok, belső navigáció (a cikken belül lehet ugrálni), lapozható tartalmak (pl. slideshow, prezentáció) vagy megnyitható kiegészítő tartalmak szerepelnek.

Ezek könnyebben emészthetővé teszik a tartalmat, és lehetővé teszik, hogy a felhasználó csak azt olvassa el, ami őt érdekli a cikkből.

4. Engedni kell az olvasói hozzászólásokat

A weboldal, blog tartalmához nem csak az Ön által megírt szövegek, tartalmak tartoznak hozzá, hanem a felhasználói visszajelzések, a hozzászólások is.

Sokan keresnek véleményekre is az egyes termékekhez, szolgáltatásokhoz, márkákhoz kapcsolódóan, erre tud ráerősíteni azzal, ha van lehetőség felhasználói visszajelzést, vevővéleményt adni az oldalon, és ezt ösztönzi is (pl. vásárlás után 1-2 héttel küld egy emailt, amiben elküldi az értékelési űrlapra mutató linket).

5. Linképítés helyett: márkaépítés, személyes márka építés

A vásárlók egyre kevésbé kötődnek márkanevekhez és egyre inkább szakértőkhöz, személyekhez, akikben megbíznak. Korábban nagy jelentősége volt a keresőben elért eredménynél a linkgyűjteményeknek, ma sokkal inkább az számít, hogy a márkája, a cége, a termékei nevére rákeresve mit találnak a felhasználók. És, ha az Ön nevére keresnek rá?

Mit lehet ezért tenni?

Mutatkozzon be alaposan a weboldalán, legyen Önről fénykép, bemutatkozás. Használjon közösségi média oldalakat is, és ott is töltse ki alaposan a névjegyet, adja meg a weboldala linkjét! Használja a PR lehetőségeit, legyen jelen a sajtóban, médiában. Kérdezze meg ügyfeleit termékéről, szolgáltatásáról, és ezeket a véleményeket terjessze el a közösségi média felületein is.

A legfontosabb azonban: a tartalma legyen hasznos és értékes, válaszoljon azokra a kérdésekre, amiket az olvasók feltesznek. Ne csak “letudni” akarja a tartalomfejlesztést, hanem adjon valódi kérdésekre valódi válaszokat, értéket az olvasóinak.


Köszönet Jayson DeMers-nek az eredeti közlésért és ihletért.

Szóljon hozzá!
Legújabb cikkek