Hogyan szerezzünk ideális vevőket az internetről?

 Kategória: marketing, üzlet

Ebben az írásban két dologról szeretnék EGYSZERRE beszélni: Önök vállalkozóként hogyan találhatnak IDEÁLIS VEVŐKET az interneten, illetve számomra kik az ideális ügyfelek. Meglátják majd, hogy a kettő nagyon HASONLÍT egymásra.

A fenti képen egy elképzelt jövőbeni szituáció látható; a randin a férfi a beépített okoslencséjére kivetített adatok alapján azt próbálja eldönteni, hogy a hölgy mennyire passzolna az ő igényeihez. Mindezt még azelőtt, hogy igazán beszélgettek volna. A jövő tehát sok olyan technológiát hozhat, ami az adatok keresését és megtalálását jelentősen egyszerűsíteni fogja, és ez már nincs is olyan távol. (Egyébként: Hölgyem, Ön mit szólna az effajta ismerkedéshez? És Ön, Uram? Ön szerint a képen látható randipartnernek mi lehet közben Önről a véleménye?)

Ugye ismerős a fenti kép, amikor a buszmegállóban mindenki az okostelefonjába TEMETKEZIK, és nem tud elszakadni attól. A lelkünk már ma is a “vállalatot” illeti meg, manipulálva vagyunk, és az adatokat gyűjtik rólunk. Ilyen világban élünk; ezt el kell fogadni.

ideális vevőket

 

ideális vevőket

Ahhoz, hogy a “vállalat”, a Google – mára egyeduralkodó – keresőjében a találati listában előkelő helyezést érjünk el, és így képesek legyünk ideális vevőket megcélozni, legalább mobilbarát weboldallal kell rendelkeznünk, amit keresőoptimalizálni kell, és aktívan terelni kell oda érdeklődőket.

Most nézzünk meg néhány olyan példát, ahol az ideális vevőket nem vagy alig fogják megtalálni:

Warren Buffet

WARREN BUFFET befektetési gurunak, a világ harmadik leggazdagabb emberének van pénze, de egyáltalán nem érdekli az internetes ügyfélszerzés!

Cégének weboldala a ’90-es évek elejét idézi, de ez megfelel számára. Még csak meg sem próbál interneten ideális vevőket szerezni, sőt, a kapcsolatfelvételhez postai levelet kell küldeni neki!

ideális vevőket

Ha egy weboldal nincs védve hacker támadás ellen, akkor lehetetlen lesz nemhogy ideális vevőket, hanem bármilyen vevőt találnia:

ideális vevőket

 

Ha egy weboldal “hangyabetűs”, azaz nem mobilbarát, akkor hiába talál érdeklődőket, akkor azok is csalódottan távozni fognak a weboldalról:

Barrio Latino Cafe

Vannak, akik abba a hibába esnek, hogy bár LECSERÉLIK hangyabetűs weboldalukat egy CSILIVILI változatra, de elfelejtik azt KERESŐOPTIMALIZÁLNI, így VISSZAESNEK a TALÁLATI LISTÁBAN.

hangyabetűs weboldal

Most nézzünk néhány olyan példát, ahol sikerült megtalálni az ideális vevők internetes forrását:

ideális vevők

Nekik korábban vírusos volt a weboldaluk, havonta lefagyott, de miután átvettem karbantartásra, UGRÁSSZERŰEN NŐTT az ELÉRHETŐSÉGE.

ideális vevők

Itt egy példa arra, hogy tudatos tervezéssel el lehet érni:

-MOBILBARÁT

-VÉDETT és

-KERESŐOPTIMALIZÁLT legyen a weboldal. Ez utóbbit CIKKEK és HÍREK létrehozásával is erősítik.

 

ideális vevők

Ez a vállalkozás évente kb. 20 KONFERENCIÁT és rengeteg szakmai tréninget szervez szerte NYUGAT-EURÓPÁBAN. Kimondott célja, hogy a bevételei 80%-át internetes foglalás segítségével szerezze meg.

Ezért többek között havonta 1,5 MILLIÓ hírlevelet küldünk ki ANGOLUL, már GDPR kompatibilisen.

Látszott, hogy május 25-e előtt csökkent a látogatók száma, de utána fokozatosan, szépen VISSZAEMELKEDETT, sőt talán a GDPR-megfelelőség-BIZALOM miatt magasabbra is.

ideális vevők

Havi 1-2 internetes megkeresés helyett SOKKAL TÖBBET szerettek volna. Március óra folyamatosan KERESŐHIRDETÉST futtatunk, így folyamatosan a találati lista elején TANYÁZNAK.

Ha egy ismerősének weboldalában a fenti helyzetek valamelyikére ráismert, szóljon neki, hogy töltse ki az alábbi kérdőívet, és segítek!

 

Korábbi cikkek
google mesterséges intelligencia