Gondoltunk anyádra

 Kategória: üzlet

Az árajánlatkérés jó dolog. Már az, amikor tőlünk kérnek ajánlatot. Ez ugyanis azt jelzi felénk, hogy tudnak rólunk, és elhiszik, hogy képesek lehetünk elkészíteni az adott munkát.

Egy komoly árajánlatkérés nem úgy érkezik, hogy kapok egy nagy és átfogó leírást. Egy komoly ajánlatkérés általában tapogatózással, első kapcsolatfelvétellel kezdődik. Aztán személyes találkozó, esetleg telefon – nagyon ritkán van olyan, hogy komolyabb árajánlatot adjunk csak online kérésre.

Éppen ezért nem annyira nehéz kiszúrni a kamu ajánlatkéréseket: vagy általános tájékoztatást, hogy ne mondjam árlistát kérnek, vagy annyira komoly leírást kapunk, hogy az alapján tényleg lehet konkrét árakat adni. De mitől kamu egy ajánlatkérés?

Kétféle kamu ajánlatkérés van. Az egyik félében az ügyfél létezik és komoly, de nem minket akar. Megvan már a jelölt, de kellenek még ajánlatok, mert a főnök, vagy az üzlettárs vagy valaki azt akarja. Ilyenkor azért hamar kiderül, miről van szó – ha másból nem, akkor abból, hogy eszük ágában sincs alkudni.

A másikféle rafináltabb. Általában a feltörekvő konkurencia próbálkozik vele. Kamu, nem létező cég, nincs telefonszám, de többé-kevésbé pontos ajánlatkérés, és kecsegtető együttműködés. Az ilyenek nehezebben “buknak le”. Szerencsére mindig csinálunk egy előzetes “kontrollt”, vagyis visszakérdezünk. Még akkor is, ha egyébként az ajánlatkérés konkrét. Általában az erre adott válaszból már kiderül, most az árainkat szeretné valaki megtudni, vagy valóban potenciális ügyfél.

Az egész okfejtést azért írom le, mert mostanában megszaporodtak az ilyen kamu ajánlatkérések. Most vagy mi lettünk ismertebbek, vagy ennyire sokan akarnak betörni erre a piacra, nem tudom. De nagyon észnél kell lenni, mert egy rendes ajánlat elkészítése több órás projekt, és az ember nem szívesen dobja ki az idejét.

Így aztán nem is szeretem a kamu ajánlatkéréseket. Persze az ember udvarias, és nem hajtja el a halál faszára az ilyeneket, de azért úgy megvan bennem a frusztráció, hogy mit rugóztatnak itt. Szóval, ha kapok ilyet, és rájövök, akkor bizony gondolok a drága jó ajánlatkérő anyukájára is.


A cikket Berényi Konrád egy 2010-es bejegyzése ihlette – ezúton is köszönöm neki

Mi a véleménye?
Legújabb cikkek
marketing ajándéksablon alapú keretrendszer