A nagy SEO ígéret: igaz vagy csak esti fény?

 Kategória: keresőoptimalizálás

Balázs, aki egyik ügyfelem, azt kérdezte tőlem pár napja: mire számíthat, mi a SEO ígéret, mennyi idő alatt lesz érezhető (organikus) hatása a blog-vezetésnek? Mikor kerül föl az első találati oldalra? Azt mondtam, kb. 3-6 hónap alatt. Ez egy elég tipikus mondás, ami el szokott hangozni keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők szájából.

Min alapul ez a SEO ígéret?

A fejlesztőkön kívül Senki sem ismeri a Google keresőalgoritmusát, de sok közvetett tapasztalattal rendelkezünk. Tudjuk, hogy pár naponta újranézi a weboldalunkat az egyik Google SEO robot. Azt is tudjuk, hogy a túl ritkán megjelenő új tartalom inaktivitásra utal, amit büntet a Google, a túl sűrűn megjelenő (lényegében egyszerre feltöltött) sok tartalom pedig nem organikus fejlődést mutat; nem szolgálja az olvasók természetes követési ritmusát, tehát ezt is bünteti.

Ebből jön ki a szokásos SEO ígéret, ami egyben megalapozott javaslat is: Hozzon létre egy weboldalt, amire hetente 1-2 új, egyedi tartalommal bíró, érdekes blogcikket helyezzen el az Ön vevőkörét érdeklő témákban, és úgy 3-6 hónap alatt ezekre a cikkekre már mérhető mennyiségű kattintás fog érkezni a találati listából, hiszen esélyes, hogy az első találati oldalra kerül. (Persze mindez az adott téma / kulcskifejezés népszerűségétől is függ.)

Tehát mi kell ahhoz, hogy az első oldalra kerüljünk?

0. Egy mobilbarát (nem #hangyabetűs) weboldal. 1. Jó kulcskifejezés. 2. Érdekes cikk. 3. Profi keresőoptimalizálás. 4. Néhány megosztás és visszalinkelés. 5. Rendszeresség.

Hogyan igazolható ez a SEO ígéret?

Nos, most megnéztem a legutóbbi blogbejegyzésemet, amit pontosan 5 napja tettem fel, alaposan optimalizálva. A mai napon, azaz 5 nap alatt már az első oldalon, az abszolút 3. helyen van. “megújult weboldal” a kulcskifejezés; keressen rá.
A “weboldal lehetőség” kifejezésem 3-27-e óta (két hét alatt) már abszolút első.
A “kötelező vállalati honlap” kifejezésem 3-12-e óta (három hét alatt) már ötödik.
A “sütikezelés wordpress” 3-2-e óta (5 hét alatt) már abszolút első.

A “közösségi média szakértő” kifejezés két éve abszolút első – és emiatt rendszeresen találnak meg hírszerkesztők, hogy nyilatkozzam bulvártémákról. 😉

De beszéljünk az ennél sokkal fiatalabb Holiday-Maker weboldalról is:
A “vagány gyerekek” kifejezés 10 nap alatt már az első oldalon van, és hatodik helyezett.

Szóval érdemes ezzel foglalkozni, méghozzá minél relevánsabb kulcskifejezések köré építkezve, és a SEO ígéret nem csak homályos esti fény marad, hanem igazsággá válik.


Nem tudja, hol a weboldalában a hiba? Kérje az INGYENES WEBOLDAL ELEMZÉST!


Nem tökéletes vagy nincs is weboldala? Jöjjön el egy KONZULTÁCIÓRA!


Már tudja is, mit akar? Kérjen ajánlatot:

Korábbi cikkek
megújult weboldalweboldal optimalizálás