A 6 leggyakoribb SEO hiba

 Kategória: keresőoptimalizálás

Nem tudja, miért nem szerepel a weboldala elsőként vagy legalább az első oldalon a Google-ban? Lehet, hogy csak egy SEO hiba okozza a problémát azok közül, amiket a weboldal tulajdonosok leggyakrabban elkövetnek. Sok weboldalt elemeztem és javítottam már. Sok weboldal – a helyi kisvállalkozásoktól kezdve a multinacionális vállalatokig – hasonló hibákat követnek el. Az alábbiakban felsorolom a leggyakoribb SEO problémákat. Természetesen elmagyarázom, hogyan tudjuk elkerülni ezeket. Menjen végig a listán, hogy a weboldala feljebb kerüljön a keresőben!

Először is szeretném megemlíteni, hogy nálam a SEO nem csak a kulcsszó minél sűrűbb elhelyezését jelenti, hanem egy átfogó látásmóddal tekintek a területre. Azaz például a teljes weboldal technikai és tartalmi minősége, illetve felhasználóbarát fejlesztési szempontok is szerepet játszanak az értékelésemben.

A 6 leggyakoribb SEO hiba – és hogyan kerüljük el ezeket

#1 Elfelejtjük, hogy minél gyorsabb, annál jobb

A Google sokkal jobban szereti a gyorsan betöltődő weboldalakat. Ugyanis a felhasználók türelmetlenek, és nem várnak 10 mp-et, hogy a fehérségből előtűnjön az első kép vagy szöveg.

Mit tehetünk?

A legelső javaslat, amit adhatok, hogy optimalizáljuk a feltöltött képeket. Sok weboldalon túl nagyok a képek (pixelméretben és fájlméretben is), amiknek a betöltődési ideje hosszú lesz. Átméretezéssel és optimalizálással sokat segíthetünk az oldalunkon!

#2 Rossz kulcsszavakra optimalizálunk

Ha azt akarjuk, hogy a Google-ban magasan legyünk, minden oldalunkra a megfelelő kulcsszavakat kell kiválasztanunk. Szintén gyakori SEO hiba, hogy túl általános kulcsszavakat választunk.

Mit tehetünk?

A ‘bérautó’ kifejezés nem eléggé konkrét – ennél valami egyértelműbb, a vállalkozásunkra jobban jellemző kulcsszót kell használjunk, hogy esélyünk legyen a jó találati keresésre, például ‘olcsó bérautó Dunakeszi’ – persze azok körében, akik erre keresnek! Tehát minél hosszabb a kulcsszó, annál kevesebben fognak rá keresni, viszont ők azok lesznek, akik tényleg minket akarnak.

#3 Nem hívjuk meg az embereket az oldalunkra

Sokan, még nagy cégek is elfelejtkeznek az oldal címének és leírásának fontosságáról, és – mivel ezek szintén a legfontosabb Google értékelési szempontok közé tartoznak – nem csak hogy hátrasorolódnak a listában, hanem értelemzavaró megjelenésükkel még zavart is ébresztenek az érdeklődőkben.

Mit tehetünk?

Minden egyes oldalra állítsunk be beszédes, nem túl hosszú, a kulcsszót tartalmazó címet, és tegyük ugyanezt a leírással is! Ne feledjük, hogy ezek lesznek a találati listában rólunk, a vállalkozásunkról megjelenő legelső információk, és az érdeklődő ez alapján dönt először, hogy bizalmat szavaz-e nekünk, azaz továbbkattint-e az oldalunkra.

#4 Nem írunk érdekes szöveget

A szövegírás időrabló dolog, tudom. A jó szöveg megírása még inkább az, de ha magunkból indulunk ki, ugye mi is az érdekes írásokat szeretjük olvasni? A weboldalakon legtöbbször száraz, összefolyó, unalmas tartalmakat látok, amik nemhogy nem optimalizáltak, hanem olvashatatlanok is!

Mit tehetünk?

Tiszteljük meg azokat, akik végre átkattintottak a találati listából az oldalunkra, hiszen érdekeljük őket! Írjunk tehát számukra érdekes, hasznos, nem túl hosszú (300 szavas) és jól tagolt szöveget, aminek hatására ott maradnak a weboldalunkon, hogy megismerjék termékeinket, szolgáltatásainkat.

#5 Nem használunk CTA-t

A CTA (angol kifejezés, call-to-action, “cselekvésre való felhívás”) sokszor elmarad a weboldalakról. Ilyenkor az érdeklődő elolvassa a szövegünket, továbbmenne, de nem tudja merre-hova, ezért szépen elhagy minket.

Mit tehetünk?

Biztosítsuk, hogy minden oldalunkon legyen egy cselekvésre való felhívás, egy feliratkozó űrlap, vagy akár egy kapcsolatfelvételt kínáló gomb formájában. Ne feledjük, hogy a CTA megjelenése legyen eltérő az oldal dizájnjától, mondjuk egy kék hatású oldalon a gomb legyen piros.

#6 Nem gondolkozunk előre: a jövő a mobilbarát oldalaké

2018-ban a Google átváltott a mobil elsőbbségi indexelésre. Ez azt jelenti, hogy a Google a weboldal mobilbarát változatát nézi meg, majd az alapján dönt a rangsorolásról. Szóval, ha a weboldalának asztali változata gyönyörű, de nincs mobilbarát, reszponzív megjelenése, akkor bizony nagy a baj!

Mit tehetünk?

Nézzük meg a Google Mobilbarát Teszt segítségével, hogy milyen a weboldalunk. Ez megmondja, hogy a Google hogyan látja a weboldalunkat mobil változatban. Kipróbálhatjuk azt is, hogy egyszerűen betöltjük a weboldalunkat egy okostelefonon, és megpróbálunk ott eligazodni rajta, a menüben mászkálva, gombokra kattintva: meg tudjuk egyszerűen és kényelmesen csinálni, amit szeretnénk?

Amennyiben kiderül, hogy a weboldalunk nem mobilbarát, tegyünk szert egy ilyenre – újítsuk meg a weboldalunkat!

Van még SEO hiba a weboldalán? Kérjen egy konzultációt, és megnézzük, mit kell tenni:

 

Korábbi cikkek
ideális vevőketGDPR megfelelő weboldal