KÖZÖSSÉGI MÉDIA MARKETING

Gyakran oszt meg bejegyzéseket, cikkeket, de nincs hatása?

Ha Önnek van egy vállalkozása és létrehozott egy céges Facebook-oldalt, jól tette.

Azt látja viszont, hogy lassan, nehezen épül fel a céges oldal érdeklődői köre?

Ez azért van, mert Facebook-oldala bejegyzései csupán ismerősei, követői 2%-át érik el. (2 éve ez még 10% volt, tavaly 5%). Ennek az az oka, mert a Facebook azt szeretné, ha többen és gyakrabban hirdetnének.

Tehát a Facebook-hirdetések alkalmazása elkerülhetetlen, ha el akarjuk érni (potenciális) érdeklődőinket, de nem mindegy, hogyan tesszük.

Olvasson tovább, ha szeretné tudni, az Ön vállalkozása számára melyik a legjobb közösségi média csatorna.

Mire érdemes használni a közösségi hálózatokat?

Tudjuk, vagy legalábbis már hallottunk róla, hogy ma az új ügyfelek megnyeréséhez a közösségi média marketing (Facebook, Twitter, Youtube, Instagram stb.) használatán keresztül vezet az út.

El kell döntenünk, hogy kezdetben

a sok közösségi média marketing csatorna

közül melyiket mikor érdemes használni, ha szolgáltatásunkat vagy termékünket szeretnénk a közönségünkkel megismertetni.

Szánjon rá pár percet, üljön le és gondolja végig, milyen eredményeket vár olyan közösségi oldalakhoz való csatlakozástól, mint pl. a Facebook vagy a Twitter.

Például

  • a weboldalára szeretne forgalmat irányítani,
  • növelni a vásárlói számát,
  • szeretné szolgáltatása / terméke előnyeit bemutatni új látogatói számára,
  • oktatni szeretné visszatérő, elkötelezett vevőit a szolgáltatása / terméke használatára, vagy
  • új közönséget szeretne elérni?

Van néhány alapvető szempont, amit mindenkinek érdemes követni, aki közösségi média marketing alkalmazását fontolgatja.

Javaslom, hogy töltse le és töltse ki a

című segédletemet. Ezután világosabb lesz már, hogy merre induljunk el. Mire kell fókuszálni, és hogyan kell kivitelezni majd a közösségi média kampányait.

6 Egyszerű Lépés a Közösségi Média Stratégia Elkezdéséhez

Hogyan növelhetjük vállalkozásunk eredményét közösségi médiával?

TEGYÜK:

Válasszunk olyan közösségi hálózatot, amiről úgy hisszük, jól fogja szolgálni a márkánkat annak piacán.

Tervezzünk! A közösségi média marketing ma látogató-(érdeklődő)szerzésre, ügyfélszolgálatra, figyelemfelkeltésre és értékközvetítésre is használatos. Legyen átgondolt tartalom-stratégiánk és tervünk.

Ismerjük (meg) a célközönségünket.

Legyen a márkánknak személyisége.

NE TEGYÜK:

Ne felejtsük el, hogy a közönségünk hajtja (vagy rosszabb esetben rontja) márkánk sikerét. Kulcskérdés, hogy megértsük, mit szeret és mit nem kedvel közönségünk az online jelenlétünkből, mert csak így tudjuk köré építeni szolgáltatásunkat.

Ne kizárólag reklámozásra használjuk a közösségi média marketing csatorná(ka)t. Figyeljünk, tanuljunk és vonjunk be. Ha a felhasználók érzik, hogy igényeik, problémáik meghallgatásra találnak – ráadásul ha azok a termék/szolgáltatás javítására is szolgálnak -, nagyobb valószínűséggel választják a mi márkánkat másik helyett.

Hirdetési szolgáltatás (Facebook, LinkedIn, Youtube, stb.)

A nemzetközi árakhoz képest ma még nagyon olcsón lehet Facebook hirdetésekkel látogatókhoz jutni. Aknázza ki Ön is az ebben rejlő szuper lehetőségeket!

Megtévesztő lehet a Facebook hirdetések kezelőfelülete, mert ugyan nagyon egyszerűen és gyorsan fel lehet adni a hirdetéseket, de éppen ezért nagyon könnyű pillanatok alatt kidobni az ablakon rengeteg pénzt.

Ha Ön is azon gondolkozik, hogy miként tudná haszonra váltani a Facebook kifinomult hirdetés célzási lehetőségeit, vagy nem akarja tétlenül nézni, hogy a versenytársai így szereznek meg Ön elől ügyfeleket, akkor vágjon bele minél előbb a Facebook-on történő hirdetésbe!

Ha ilyen egyszerű a rendszer, mégis hogyan lehet hatékonyabban hirdetni?

  • Jól megválasztott stratégiával: nem mindegy, melyik hirdetési formát használjuk.
  • Jól célzott, releváns üzenettel rendelkező kampány alkalmazásával.
  • Mérni, mérni és mérni: a konverziós arányra is figyelni kell, mert csak így tudhatjuk meg, mennyire volt eredményes a kampányunk.
  • Kampányonként legalább 2-3 hirdetést be kell vetni, hogy kiderüljön, milyen üzenetek (címsorok, képek, szövegek) működnek a legjobban.
  • A hirdetéseket érdemes váltogatni, hogy ne unják meg őket a felhasználók.
  • Érdemes használni a területi célzást, hogy ne legyen felesleges költés irreleváns felhasználók kattintásaira.
  • Az érkezőoldalnak meg kell válaszolnia a hirdetésre kattintó igényét – enélkül a bármilyen jól eltalált hirdetés mit sem ér.

 

Amennyiben viszont B2B szolgáltatással vagy termékkel szeretne eredményesebb lenni, érdemes a LinkedIn-en hirdetni

A LinkedIn a világ legnagyobb professzionális, üzleti közösségi hálózata, ahol rendkívül pontosan lehet mind területileg, mind szakterületre, és főképpen beosztásra / pozícióra célozni.

Terméke vagy szolgáltatása mozgóképen jeleníthető meg leginkább? Használja ki, hogy a világon egyre nagyobb a videókat online nézők aránya – hirdessen hatékonyan a Youtube-on!

Tűnjön ki a tömegből! Manapság Magyarországon – szakértelem híján – a legtöbben Google AdWords és Facebook hirdetéseket alkalmaznak, de nem aknázzák ki a Youtube adta lehetőséget, sőt még kevesebben vannak azok, akik a Youtube-on saját videó feltöltésével népszerűsítik vállalkozásukat.

2018-ra a világ összes online forgalmának 2/3-át videó-tartalmak fogják kitenni – még most érdemes felszállni erre az egyre gyorsuló vonatra!

Közösségi Média TANÁCSADÁSI SZOLGÁLTATÁS

Közösségi média tanácsadási szolgáltatásom az alábbiakat foglalja magában:

1) Marketing terv kidolgozása – Itt derül ki, hogy a cég hogyan szeretné látni magát az online világban – kinek és mit szeretne üzenni, valamint hogy milyen eszközök lehetnek a leghatékonyabbak az üzleti célok eléréseben. Itt érdemes még figyelembe venni az online marketing stratégia kapcsolatát az esetleges hagyományos reklámeszközökkel és egyéb promóciós lehetőségekkel.

2) Közösségi média stratégia kialakítása 6 lépésben az alapoktól (célkitűzés) a SWOT analízisig annak érdekében, hogy hosszabb távon a jól átgondolt terv megkönnyítse az önálló és a közös munkát és csak arra menjen a büdzsé, amire valóban fontos.

3) Kiválasztott és célszerűen ütemezett kampányok (újra)indítása előre lefektetett konverziós célokkal és az első pillanattól kezdve folyamatos méréssel. A megvalósítás lehetséges – tettrekészség esetén – belső erőforrás igénybevételével, de természetesen igény esetén segíteni tudok a megvalósításban is külön szakmai javaslat és ajánlat alapján.

4) Online tevékenység harmonizálása, valamint a marketing tervben lefektetett terv rendszeres felülvizsgálata a költséghatékony és célra fókuszáló online marketing tevékenység fenntartása érdekében.