Automata hírlevélküldő az elkötelezett vevőkért
Mit tud egy automata hírlevélküldő, amit más rendszer (akár a saját levelezőprogramunk, pl. Gmail, Outlook, Thunderbird, Apple Mail) nem?
A feliratkozó listák karbantartásán és értékelésén, a levelek professzionális tervezőrendszerén, az elküldések, megnyitások és kattintások nyilvántartásán és rendszerezésén kívül a legfontosabb, hogy egy ilyen professzionális rendszer egyben automata hírlevélküldő is, azaz az általunk előre kigondolt mondanivalót előre meghatározott időzítésű és feltételű levélsorozattá lehet vele alakítani és a címlistát az aktivitás alapján finoman lehet szegmentálni.
Hogy néz ki mindez egy példán keresztül?
Webáruház esetén speciális autoreszponder és –követő levélsorozatokat szoktunk használni, de alább egy, a szakmai blogra feliratkozáskor javasolt mini automata-sorozatot mutatok be.
- A feliratkozás után közvetlenül érdemes küldeni egy első levelet. Amellett, hogy üdvözöljük, és megköszönjük feliratkozását, itt lehet ráerősíteni a szakmai blogunk előnyeire. Megoszthatunk itt például korábbi ügyfeleink ajánlásaiból; hogyan változtatta meg életüket az, hogy a blogunkat kezdték olvasni.
- Pár nappal az első után küldjük ki a második levelet. Ez lesz a legeslegfontosabb levél, amit kiküldünk. Ugyanis a feliratkozók rendszerint elolvassák az első, feliratkozáskori levelet. Ha sikerül rávenni őket, hogy kinyissák a második levelet, és hogy meglássák ennek hasznát, egy pozitív trendet indítottunk el a gondolkodásukban ezáltal. Tehát ha az első két levelet elolvasták, el fogják olvasni a többit is.
- A harmadik levelünkben – ismét pár nappal az előző után – küldjük el azt a cikkünket, ami mindenki másnak a leginkább tetszett korábban. Tegyünk fel pár kérdést a cikkel kapcsolatban és igyekezzünk bevonni az olvasót (aki már nem csupán feliratkozó).
Mit jelent az, hogy szegmentálás?
A címlista szegmentálása annyit jelent, hogy különböző aktivitások alapján (pl. mennyi levelet nyitott ki és olvasott el, melyik leveleket olvasta konkrétan, mire kattintott a levelekben, vásárolt-e már korábban stb.) szét lehet választani a feliratkozókat csoportokba, amik alapján más-és-más, a személyes preferenciákra jobban reagáló leveleket, sorozatokat lehet küldeni különböző szegmenseknek (azaz csoportoknak).
MIÉRT JÓ EGY AUTOMATA HÍRLEVÉLKÜLDŐ ALKALMAZÁSA?
- Mert ez rengeteg munkát levesz a vállunkról, hiszen nem kézzel (esetleg egyenként) kell küldözgetnünk a leveleinket
- Mert a címzettek emellett úgy látják, hogy mi magunk küldtünk nekik levelet (sok megszemélyesítési beállítás szolgál erre)
- Mert így a címzettek aktivitása (elolvasás, esetleg egy belső linkre kattintás) mind nyilvántartásba kerül, és segíti egy egészséges feliratkozói lista fenntartását
Ha valakinek tehát megtetszik – mondjuk a szakmai blogunk – annyira, hogy feliratkozik rá, ez remek hír, hiszen máris kinyilvánította érdeklődését. De mit mondunk neki, ha ő jóval később csatlakozott, mint mások?
Erre való az automata hírlevélküldő: elküldhetjük neki az összes eddigi cikkünket, de nem egyszerre, hanem párnaponként egyet, hogy lehetősége legyen felvenni a fonalat egy kényelmesebb tempóban.
Egy másik példával élve; ha esetleg valaki vásárolt a weboldalunkon keresztül, és még szeretnénk rávenni, hogy mást is vegyen (upsell) később, küldjünk neki egy 3 levélből álló minisorozat-levelet, amiben a vásárolt termékhez kínálunk hasznos kiegészítőket.
Mik a fő akadályai annak, hogy kiválasztott célcsoportunknak eredményes reklámlevelet küldjünk?
- A kéretlen levelet a spam-szűrő elkapja és karanténba teszi
- A címzett a levelet nem nyitja ki
- Ha esetleg kinyitotta, nem olvassa el
Rengeteg tanulmány foglalkozik ezeknek az akadályoknak a leküzdésével; most csak dióhéjban a lényeg:
- Ne küldjünk kétes eredetű címlistára levelet, hanem csak megbízható, hivatalos listákkal dolgozzunk, ahol a szereplők hozzájárultak reklámlevelek fogadásához, illetve küldhetünk saját blogunk feliratkozóinak is, amennyiben ezt előre jeleztük
- Érdekes, figyelemfelkeltő címet és tartalmat hozzunk létre, hogy kitűnjünk a szürke, unalmas tömegből (mert bizony sokan próbálkoznak – kéretlen – reklámlevél küldésével)
- Használjunk professzionális levélküldő szoftvert és ne szégyelljünk segítséget kérni szakértőtől, ha esetleg elakadunk valahol
A szolgáltatás tipikus tartalma (javasolt):
- Kampánytervezés az összes e-mail kampányra (3 együttműködési alkalom / 2 óra alkalmanként a fejlesztési projekt alatt)
- Hírlevelek megírása a megrendelő útmutatása és céljai szerint, automata hírlevél sorozatok készítése (4 levél / sorozat, 4 sorozat)
- Hírlevelek/sorozatok felprogramozása, lista és szegmentálási beállítások, függőségek elvégzése a megrendelő útmutatásai szerint
- Címlista karbantartás, kampány-üzemeltetés, szegmentálás finomítása (4 óra / hónap, 6 hónap)
- Feliratkoztató (opt-in) form-ok (3 db) felprogramozása, beállítása, feliratkozási forgalom levelező-listá(k)ra irányítása.
Az automata hírlevél szolgáltatás ára nem tartalmazza a marketing adatbázis beszerzését vagy digitalizálását. Javaslom saját (feliratkozói) adatbázis mellett az Opten és a HBI listáit igénybe venni, mert ott az e-mail cím tulajdonosa hozzájárult a reklám célú levelek fogadásához is (a saját adatbázisban korábban kezelt címek valószínűleg nem!).