Barion Pixel

7 AdWords hirdetés hiba – hogyan dobja ki a pénzt rossz hirdetésre?

 Kategória: marketing

A Google AdWords hirdetés (mai nevén Google Ads hirdetés) ma az egyik, ha nem a leghatékonyabb on-line hirdetési lehetőség. Ár-érték aránya, kifinomultsága nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a toplista élén legyen, amikor egy terméket, vagy szolgáltatást hirdetni akar.

Sajnos azonban a gyakorlatlan hirdetők (vagy megbízottjaik) a finombeállítások elhanyagolásával olyan hirdetési költségeket generálhatnak, aminek körültekintőbb beállítással jobb helye is lehetett volna.

Íme, néhány azok közül a szarvashibák közül, amik leggyakrabban szerepelnek a „pénzkidobás” okaként. Elkerülésükkel egyre jobban megtérülő AdWords hirdetései lesznek.

#7 Nincs földrajzi célzás

Minden AdWords hirdetés kiválóan célozható földrajzilag. Miért is hirdetne egy helyi kisvállalkozás országosan, amikor portékáját, szolgáltatását csak a helyiek körében értékesíti? Ez olyan, mintha szándékosan elutazna távoli városokba, és kiragasztaná ott a plakátját, de az ottani érdeklődőket soha nem szolgálná ki, mert hazautazott.

#6 Nem fordít figyelmet a kizáró kulcsszavakra

A kizáró kulcsszavak megakadályozzák, hogy olyan keresési kifejezésre eredményezzen találatot a hirdetése, amire éppen, hogy nem szeretné. Például, amikor „weboldal készítés” kulcskifejezésre hirdetek; nem szeretném, ha a hirdetésem megjelenne a „weboldal készítés ingyen” keresőkifejezésre. A kizáró kulcsszavak folyamatos karbantartása egy AdWords hirdetés folyamán elengedhetetlen!

#5 Kampány indításakor egyszerre alkalmazza a keresőhirdetést és a display hirdetést

Mivel a display hirdetések csak a szövegkörnyezethez vagy érdeklődési körhöz történő illeszkedést vizsgálják, a találati pontosságuk sokkalta kisebb az AdWords keresőhirdetés lehetséges pontosságánál. Ha tudjuk, mit akarunk hirdetni és pontos kulcsszólistánk van, mindenképpen előbb kezdjünk a keresőhirdetéssel.

#4 Csak AdWords hirdetés fut, más párhuzamos hirdetés nem

A magyar mikro- és kisvállalkozások körében jellemző hirdetési költségvetést (néhány tíz- vagy százezer forint havonta) általában az AdWordsben lehet a legjobban elkölteni, de nem szabad megfeledkezni a Facebookról sem, hiszen Magyarországon az a legfontosabb közösségi csatorna, bármit is állítsanak az “újdonság-próbáld-ki-guruk”. A kettő együttes alkalmazása hozhat sikereket, de csak, ha körültekintően vetjük be őket.

#3 Mindig csak egy hirdetést futtat

A hirdetések tesztelése és versenyeztetése a megfelelő módja annak, hogy megtalálja a legjobban működő szavakat, kifejezéseket és ajánlatokat, amik jó hatékonysággal működnek a célközönség körében. Bármennyire tetszik is az az egyetlen hirdetése saját magának, lehet, hogy a célcsoportja tagjai mind másként gondolkodnak.
Érdemes ezért 2-3 némileg különböző hirdetéssel kezdeni egy hirdetéscsoportban, és amikor összejött minimum 100 kattintás hirdetésenként, kirostálhatja a rosszul teljesítő hirdetéseket, és pénzét csak a már egyébként is jól teljesítőkre költi tovább.

#2 Az AdWords hirdetés a kezdőlapra mutat

Miután hirdetését megfogalmazta, a legritkább esetben olyan az üzenete, amit az általánosságokat tartalmazó kezdőlapja meg tudna válaszolni. Alapszabály, hogy a felhasználónak megkell találnia a céloldalon azt az információt, amit a hirdetés ígért neki. Ezt legfeljebb 2 kattintással el kell, hogy érje, amiből az egyik magára a hirdetésre történt. Csak ez esetben releváns a hirdetés és a fogadó oldal együttese, és csak ekkor váltja ki az AdWords hirdetés az elvárt pozitív felhasználói élményt.

#1 Nem méri a konverziókat

A legnagyobb hibát akkor követi el, ha fogalma sincs, hogy a látogatók végrehajtották-e azt a műveletet weboldalán, amire az AdWords hirdetéssel szerette volna rávenni őket. Nézegetheti a Google Analytics jelentéseket naphosszat, de egy pontosan megfogalmazott konverziós célnál (azaz, hogy odakattintott-e a látogató, ahova Ön szerette volna irányítani, feliratkozott-e, ajánlatot kért vagy vásárolt-e) nincs értékesebb információ!
Ha alacsony a konverziós arány, lehet, hogy a célt határozta meg pontatlanul, de az is lehet, hogy a felhasználó – nem értve a hirdetés és a fogadó oldal közötti összefüggést – eltévedt az oldalán, és Ön pedig így elvesztette őt valahol.

Hogyan tovább?

Akár saját kezűleg, akár szakértő segítségével kezeli a hirdetéseket, a fenti hibák ismerete és felismerése nagyon fontos!


Optimalizáljuk együtt a Google AdWords hirdetési kampányait! Jöjjön el egy KONZULTÁCIÓRA!

internetes ügyfélszerzés, SEO tanácsadás

SEO tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás SEO-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Megelőzik a versenytársai a találati listában?
  • Új piacokra készül betörni?

internetes ügyfélszerzés, SEO tanácsadás

SEO tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás SEO-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Megelőzik a versenytársai a találati listában?
  • Új piacokra készül betörni?

Javasolt további cikkek

Egyetért? Más a véleménye? Szóljon hozzá a témához!

GDPR megfelelő weboldalmibe kerül a marketing - Google Ads hirdetés